/ 29.09.2017 09:50:00

WebExpo 2016

9. ročník pražskej konferencie WebExpo mal svoje svetlé stránky, no i priestor na zlepšenie. Každopádne sme si to tam užili a niečo sa aj naučili. Pražské gastro-pivné zažitky sme stihli tiež :D. Dokopy nás bolo 33 a Pražskému HDP sme rozhodne pomohli. #workhardpartyhard

 

webexpo 2016

 

WebExpo je, najväčšia webová konferencia v strednej Európe. Talky sú v čestine, slovenčine a angličtine. Má široký záber, s hlavným fokusom na vývoj, dizajn a biznis témy. Popritom sa zvezie všetko čo je vo svete onlinu momentálne aktuálne, alebo môže pomôcť pri vývoji kick ass (nielen) online produktov. Nechýbajú diskusné panely, workshopy, promo partnerov konferencie, hiring, energetické nápoje, pivo, súťaže atď. Konferencia sa nesie v uvoľnenej neformálnej atmosfére a sprevádzajú ju tri párty, ktoré ponúkaju priestor účastníkom pre networking. Webexpo je živý formát, z roka na rok sa postupne mení a prináša nové prvky.

 

Z nášho tímu prišli ľudia naozaj z každej domény, produkt, marketing, dizajn, biznis, data mining a samozrejme vývoj. Každý si našiel svoje. Nižsie nájdete krátky sumár z niektorých prednášok čo nás počas konferencie zaujali.

Progressive Web Apps. Jana Moudrá.

Kým sa natívna apka usalaší na zariadení užívateľa v každom kroku (appstore, inštalácia) stráca cca 20% potenciálnych užívateľov. Panikáááá. Čo teraz? Ak nepotrebuješ špeci funkcionalitu a killing performance nezabudni že web je NAJväčšia aplikačná platforma.

20 minútový “lighting” talk s jednoduchou ukážkou o koncepte PWA. Čo Ti prinesú? Mrkni case studies - motivácia je užívateľský príjemnejší web, spokojní užívatelia a teda prekvitajúci produkt a tvoje plné vačky revenue :D. ďalšie príklady. Google proste tvrdí že PWA ROCKS!

Linky na šikovnícke tooly čo Ťi uľahčia robotu a Ty môžeš ísť spokojne večer na pivo: sw-precache | sw-toolbox | manifest generator

Daniel Harcek

Data obsession in e-commerce. How to earn more with analytics. Peter Jakuš.

Online žije a dýcha analytikou. Peťo Druker od susedov vravieval: “If you can't measure it, you can't improve it.” A mal pravdu. Zvlášt v kontexte trhu prepchaného konkurenciou.

Talk bol určený menej skúseným ešhopákom a analytikom. Dozvedel si sa čo merať, čo nemerať a že rozhodne nemerať všetko. A že ak si nie si istý pozri napríklad tu.

Ak to ešte nerobíš, v reportoch a analýzach rieš profit produktu namiesto revenue, meraj určite chybové stavy kde je to možné. Na prsty svojim zákazníkom budeš vidieť lepšie keď budeš merať aj search suggestions. A vedel si že Google Analytics dokáže vygenerovať related products k ľubovoľnému produktu na základe transakcií.

Daniel Harcek

Scalable Machine Learning Platform. Jan Strnad, Ondrej Zahradnik.

Chalani z Avastu porozprávali o ich custom riešení data science platformy na inteligentnejšie cielenie reklamy a sales akcií užívateľom. Architektúru ktorú pomerne dopodrobna predstavili, pokrýva dva use casy - strojový prístup na základe kľúča a dopytovanie dát cez custom SQL-like jazyk podobný analytikmi / salesákmi.

Hlavné úlohy tu hrajú Cassandra (machine access), HDFS + Parquet formát na storovanie dát (human access) spolu s Impalou a Hivom. Spark s MLLib pokrýva pipeliny na storovanie, agregáciu a učenie sa z dát. Na scéne sa mihne aj etcd, RabbitMQ a úplne na začiatku Kafka. Btw, pri pokeci s chalanmi v speakers cornri sme sa dozvedeli že ich data lake (zatiaľ) nemá žiadnu retenciu. To bude riadny clusterisko!

Dôležité ponaučenia:

  • Good features are superior to models. V rozdelení času prác fíčuri vs modely by data scientista by mal stráviť 90% času čistením dát, výberom a vytváraním správnych fíčur, ich aplikácia do modelov je už ľahká a triviálna
  • Vytvor si prepoužiteľnú abstrakciu pipeline operácii. Implementácia a skladanie pipelinov je ďalšia z činností kde tráviš majoritu času

 

Daniel Harcek

Pomôž nám vytvárať online produkty, ktoré používa väčšina Slovákov

CHCEM VEDIEŤ VIAC O AZETE